søndag den 12. februar 2012

11/02 - Stillehavet.

 Natten har sænket sig over os herude. Havet lever op til sit navn - her
er virkelig stille og ikke en vind rører sig.
 Når jeg stikker hovedet op i cockpittet, ser jeg 2 smukke mennesker
(Thomas og Kristine), der sidder og læser med hver deres pandelampe.
 Havet er et mørkeblåt flyvende tæppe, der med sine bløde runde
bevægelser prøver at forføre os. Månen bag skyerne gir et indirekte
gulligt spøgelseslys - og der er helt stille.
 Nede i skibet lyder en stille sang fra "Dire Straits" og et svagt lys
ses fra Simons køje i Salonen - han læser "Nordkraft". Jensemand har
lige sagt gonat og lukket døren til "gedekammeret"!:-).
 Vi er "sneglen og huset" - vi kommer langsomt frem, men vi har
tilgengæld vores hjem med os!
 Jeg har kabysdag og er sat lidt uden for vagten. Jeg har her til aften
bespist min besætning med pasta, flåede tomater, kickærter, røde bønner,
et halvt løg, soltørede tomater og diverse krydderier(Dolmiro har fået
så meget baghjul igen igen!:-)).
 Månen er lige brudt frem nu og folkene i cockpittet kalder: "Niels
Niels månen er sindsyg flot - kom og se!" Det gør jeg sgu - en go
anledning til at skubbe min opvask lidt foran mig!:-)

2 kommentarer:

  1. Hej, du har vist fået en snert af poetisk søkuller, hva?
    Mange hilsener til jer alle, vi glæder os til at i kommer hjem.
    Hilsen fra de seks i Toftlund (pernille,lauge,albert,kalle,sus og hans)
    De tre drenge har rullet sig i sneen før de kastede sig i det varme badekar! Så nu er de rigtige vikinger.

    SvarSlet
  2. Ja, man kan mærke hvad hjertet flyder over af hos dig og din dejlige besætning - smukt :-))))))))
    Kh Bente

    SvarSlet